Városlista
2025. április 30, szerda - Katalin, Kitti

Hírek

2018. November 16. 17:01, péntek | Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

Egyre kevesebb a gyermekeknek szóló tévéreklám

Egyre kevesebb a gyermekeknek szóló tévéreklám

Egyre kevesebb a gyermekeknek szóló tévéreklám a médiatanács által elfogadott tanulmány szerint - közölte Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Kommunikációs Igazgatóság az MTI-vel pénteken.

A hatóság 35 televízió idei első félévének műsorkínálatát vizsgálta, melyben 2551-féle új hirdetést 1,3 millió alkalommal ismételtek, ami csaknem megegyezik a 2017 hasonló időszakában mért eredményekkel - derül ki a kommunikációs igazgatóság közleményéből.

A legtöbb új reklámot az általános szórakoztató csatornák szerkesztették adásba, például a Viasat 3, a Cool Tv vagy a Comedy Central. A 2017 januárja és júniusa közötti időszakkal összevetve jelentősen több új reklámot mutattak be az országos kereskedelmi csatornák - az RTL Klub és a TV2 -, és az összes csatornatípussal egybevetve a tavalyi 20,6 százalékhoz képest idén 32,4 százalékos részesedést értek el.

A reklámok 40,8 százaléka termékeket, 59,2 százaléka szolgáltatásokat népszerűsített, a korábbi évekkel összehasonlítva megállt a termékek részesedésének növekedése. A szolgáltatások több mint fele a kereskedelmi szektor reklámfilmjeiből állt. Még a megelőző időszakokban tapasztalt alacsony értékekhez képest is visszaesett a kiskorúakat célzó szpotok részaránya: a 2017 első félévi 3,9 százalékról 2,4 százalékra. A jelenség összefügghet azzal, hogy az M2-n már nem sugároznak reklámokat. Az ilyen típusú hirdetések 97 százalékán az RTL Klub és a Minimax osztozott, 82 százalékuk játékokat népszerűsített.

A teljes tanulmány az NMHH honlapján, a Kutatások között olvasható.

Címkék: gyerek, reklám, tévé

Ezek érdekelhetnek még

2025. Április 30. 07:52, szerda | Belföld

Zsigó Róbert: május második felében lesz döntés az árréscsökkentés fenntartásáról

Amikor a kormány bevezette az árréscsökkentést, úgy döntött, hogy május 31-ig tartja azt fenn, ezért május második felében értékeljük és döntünk arról, hogy folytatjuk-e az árréscsökkentést

2025. Április 29. 07:32, kedd | Belföld

Közösen népszerűsíti Magyarországot az Emirates és a Visit Hungary

Közösen népszerűsíti Magyarországot az Emirates és a Visit Hungary a beutazó turizmus fellendítése érdekében - közölték a felek az MTI-vel hétfőn.

2025. Április 29. 07:30, kedd | Belföld

Ukránoktól félti a magyar munkahelyeket Orbán Viktor

Ukrajna európai uniós tagságának kérdése eldönti, hogy milyen lesz a mai fiatalok következő 20 éve, a legaktívabb, legproduktívabb, legígéretesebb két évtizede